اعطای ۳۰ هزار جهیزیه به نوعروسان در هفته بسیج/ نسل سلیمانی‌ها پای‌کار هستند

اعطای ۳۰ هزار جهیزیه به نوعروسان در هفته بسیج/ نسل سلیمانی‌ها پای‌کار هستند

وی افزود: امسال ۱۰ هزار و ۲۳۳ پروژه محرومیت‌زدایی در برنامه قرار گرفت و ۲۹۷ موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه در استان‌ها، شهرستان‌ها و هم به صورت ملی منعقد شد، ماحصل ۲۹۷ تفاهم‌نامه افتتاح ۴ هزار ۹۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی هم در ۱۰ مرداد و هم در ۱۵ مهر روز روستا بوده است.

زهرایی با اشاره به اینکه در هفته بسیج به طور همزمان ۲ هزار و ۸۸۷ پروژه محرومیت‌زدایی افتتاح می‌شود تفاوتی که دارد این است که افتتاح پروژه‌ها به صورت موضوعی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: آبرسانی روستاها در سمنان افتتاح شد، امروز هم در مازندران در روستای اتو به نمایندگی از پروژه‌های فرهنگی ورزشی سراسر کشور و به نمایندگی از پروژه‌های راه‌سازی سراسر کشور در استان مازندران افتتاح خوهیم داشت.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: ۳۶ پروژه راه‌سازی به صورت مشترک با دستگاه‌های اجرایی اجرا شد، بخش دیگری هم بعد از این افتتاح بازدید و مورد افتتاح قرار می‌گیرد و ۱۹۵ پروژه محرومیت‌زدایی از جنس فرهنگی ورزشی در سطح استان‌ها انجام شده است، امروز ۴۰۰ پروژه به افتتاح می‌رسد، سالن چند منظوره اتو به نمایندگی از ۴۰۰ پروژه در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

زهرایی با تشکر از گروه‌های جهادی و بسیجی که همت می‌کنند، بیان کرد: همچنین از بسیجیان پایگاه‌های مقاومت نواحی که بار اصلی پروژه‌های محرومیت‌زدایی بر دوش آنها است، تشکر می‌کنم، مقابله با فقر و محرومیت به عنوان یک ماموریت بسیج تعریف شده و فرزندان ولی امر مسلمین جهان پای‌کار هستند، نسل سلیمانی‌ها پای‌کار هستند که در هفته بسیج رونمایی از بزرگترین رویداد جهادی کشور با توانمند کردن ۵ هزار گروه جهادی در هر فصل به طور همزمان خواهیم داشت با عنوان نسل سلیمانی‌ها، که نشان می‌دهند که هر کدام از این بسیجی‌ها یک سلیمانی برای ولی امر مسلمین جهان هستند.

وی با بیان اینکه این گروه‌ها به خصوص در مباحث مناطق روستایی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی به صورت تخصصی و مجرب ورود پیدا می‌کنند، افزود: کمک مومنانه در دو مرحله برگزار شد، با فرمان مقام معظم رهبری مرحله اول از ۱۵ شعبان آغاز شد در ماه رمضان ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته فقط معیشتی توزیع شد.

وی ادامه داد: مرحله دوم برای سه ماه ذی‌الحجه، محرم و صفر بود که هم سبد معیشتی و هم حمایتی بوده است که در مجموع دو مرحله ۱۰ میلیون بسته معیشتی، ۵ میلیون بسته بهداشتی، ۲۱ میلیون طعام، ۱۴ هزار جهیزیه و ۶۹۰ هزار لوازم‌التحریر و بیش از ۹۰۰ هزار کیف و کفش و ۳۰۰ هزار از سایر اقلام تحویل نیازمندان شد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در ارتباط با کمک مومنانه هم‌افزایی خوبی میان نهادهای انقلابی از جمله بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام برقرار شد، خاطرنشان کرد: مرحله سوم مباحث زیربنایی‌تر مدنظر است از جمله اشتغال، ۹ کمیته تشکیل شده است کمیته‌های اشتغال، درمان، آزادسازی زندانیان غیرعمد، مسکن، ازدواج آسان، جهیزیه و ...

زهرایی با بیان اینکه در هفته بسیج اعطای ۳۰ هزار جهیزیه به طور همزمان انجام می‌گیرد، یادآور شد: ۵۰۰ هزار بسته معیشتی، ۷۰۰ هزار بسته بهداشتی، ۲۰۰ هزار کیف و کفش و آزادسازی چند صد زندانیان غیر عمد نیز در هفته بسیج به طور همزمان انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

پوستر پویش بین المللی «نسل سلیمانی» رونمایی شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha